中譯:海海人生
原名:The Life Aquatic (2004)


有點狂想曲的片子
而且很可愛
我看完這片越來越喜歡Bill Murray了
其實我喜歡他是最近的事
是自從看完ed wood以後 很白癡我知道
怎麼會有人注意到這個配角

這是一段 一群烏合到不行的船員 每個人都特色超鮮明的
為了去替他們被"juguar shark" 捷豹鯊所吃掉的伙伴報仇
而在海上冒險的故事
當然遇到了很多不可思議的笨事
被海盜襲擊 撿到狗 巴拉巴拉
超級有趣的
喔對了 也不要忘了提到他們的制服
不是一般的水手服跟水手帽 而是可愛的紅色毛帽
船長本身就是個怪到不行的惡搞角色
音樂方面 
整片用的音樂都很可愛又輕鬆
到最後片子一結束 我才發現是David Bowie幫他們跨刀的!!
太酷了吧這片 主題曲很像卡通片

很多地方的畫面都設計得蠢的很有特色
像是介紹船的結構
還有人在船艙裡跑來跑去時
根本就是舞台劇的景 也可以說是那種三面景
很有趣 還有看到沉船 還有最後找到鯊魚時
都是很卡通很誇張的風格
他把他切成一天一天的chapter 
航海日誌的感覺 今天的主題是什麼
我不知道他是不是在挖苦記錄片的電影還是怎樣
但是我很喜歡

如果喜歡特別的電影 我會很推荐去看看這片
不巴樂 但是很不商業 我想喜歡大爆炸或是火辣身材的
可以直接跳過這部
我想這也是這部好片在台灣的戲院缺席的主因

花花 你應該會喜歡這部我覺得
因為他真的很有趣

對了 說到這個
要去抓海報時 atmove完全找不到
跑到imdb去找 才發現
今天的本日電影 居然就這麼剛好是這片!!!

IMDb Movie of the Day
Technically, in the strict sense of the term, The Life Aquatic with Steve Zissou is Wes Anderson's most ambitious and successful film to date. So militantly artful is Anderson's objective that I can look beyond his sketchbook of a screenplay and measure the picture as a whole; Aquatic is proof of a director who, while exploring the themes of his previous films, is arcing out further in search of deeper significance. (If the size of aquatic's bulging cast is any sign, he's aiming for an emotional impact that's three times that of Rushmore's.) The film is also an indication of Anderson being less concerned with the shrewd management of his audience's emotions -- you know, the hey-that's-me underdogs and their spastic romantic gestures, the too-perfect accompanying music -- and more focused on the subtleties underlying the grandeur. ... more - Arno Kazarian










arrow
arrow
    全站熱搜

    pen2 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()